یــزد کــلاس

آموزشگاه و مدرس‌یاب تخصصی شهر یزد

لیست کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در یزد

در این صفحه از سامانه یزد کلاس، لیست کلاس ها و دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی در یزد را گردآوری کرده‌ایم. با کلیک بر روی هر کلاس می توانید جزئیات مربوط به آن را به همراه اطلاعات تماس جهت ثبت‌نام مشاهده فرمایید.

فیلتر آموزشگاه یا مدرس شخصی؟
تصویر پیش فرض پروفایل کلاس
آموزشگاه زبان | کد L10-T
Location
امامشهر
People
عمومی | خصوصی
Book
آموزش: انگلیسی | آلمانی | فرانسوی | چینی | ترکی استانبولی | روسی
عکس پروفایل - کد L7-T
آموزشگاه زبان | کد L7-T
Location
آزادشهر
People
عمومی | خصوصی | آنلاین
Book
آموزش: انگلیسی | آلمانی | فرانسوی | ترکی استانبولی | عربی | ایتالیایی | مکالمه زبان
فیلتر آموزشگاه یا مدرس شخصی؟
نمایی از شهر یزد
عمومی | خصوصی
امامشهر
CLASSES
کلاس‌ها
آیکون پیکان خمیده
انگلیسی
آلمانی
فرانسوی
چینی
ترکی استانبولی
روسی
نمایی از شهر یزد
عمومی | خصوصی | آنلاین
آزادشهر
CLASSES
کلاس‌ها
آیکون پیکان خمیده
انگلیسی
آلمانی
فرانسوی
ترکی استانبولی
عربی
ایتالیایی
مکالمه زبان
توضیحات این رشته

لیست کلاسهای آموزشی زبان ترکی یزد

اگر به دنبال آموزش زبان ترکی استانبولی در یزد هستید، ضمن بررسی و انتخاب کلاس‌هایی که در لیست بالا آورده شد، خواندن توضیحات این زبان را در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم. با خواندن این مقاله اطلاعات مفید بیشتری راجع به زبان ترکی به دست خواهید آورد و متوجه اهمیت بالای آن نیز خواهید شد. با ما در سامانه یزد کلاس همراه باشید.
همان طور که در صفحه دیگری از سایت یعنی کلاس زبان در یزد می‌توانید ببینید، زبان‌های خارجی مختلفی با شرایط متنوع در یزد آموزش داده می‌شوند.
یکی از این زبان‌های مهمی که امروزه یادگیری آن فراگیر شده، زبان ترکی است. بسیاری از افراد به دلیل اهمیت ویژه این زبان و کاربردی بودن آن، تمایل به یادگیری عمیق زبان ترکی دارند. اما چرا زبان ترکی مهم است و چه کمکی به ما می‌کند؟ شما چقدر با این زبان آشنایی دارید؟ تا چه اندازه با قواعد و ویژگی‌های خاص این زبان آشنا هستید؟

رازی درباره زبان ترکی که بد نیست پیش از شرکت در دوره‌های آموزش زبان ترکی در یزد بدانید

یک راز

یکی از نکات جالبی که راجع به زبان ترکی وجود دارد این است که این زبان، بخشی از زبان اروپا و یا هند نیست. اگر به مناطق اطراف کشور ترکیه نگاهی گذرا داشته باشید، متوجه خواهید شد که زبان مردمان مناطق اطراف، اغلب از اروپا یا هند سرچشمه می‌گیرند. با این وجود، ترکی زبان متمایزی در این منطقه به شمار می‌آید.
زبان‌شناسان همواره سعی داشتند تا ریشه دقیق زبان ترکی را بیابند. با این وجود تاکنون نتوانسته‌اند راجع به این که زبان ترکی دقیقا به کدام منطقه تعلق دارد، فرضیه جامعی ارائه دهند. در حال حاضر زبان ترکی، خود به عنوان یک زبان بزرگ و جامع، چندین زبان دیگر را در دل خود جای داده است.

زبان ترکی زیر ذره‌بین

نگاهی دیگر به این زبان با آمار و ارقامی جالب

زبان ترکی برخاسته از فرهنگ و تاریخ غنی کشور ترکیه است. در خانواده زبان ترکی زبان‌های دیگری چون ازبکی، قزاقی و آذربایجانی هم جای می‌گیرند. این زبان‌ها در بخش‌هایی از آسیای مرکزی، اروپا و خاورمیانه صحبت می‌شوند. سیستم هارمونی این زبان به همراه قواعد تقریبا ساده، ترکی را به یک زبان زیبا تبدیل کرده است.
با شرکت در کلاسهای آموزشی زبان ترکی یزد، می‌توانید با ادبیات غنی و نویسندگان ترک زبانی چون احمد حمدی تانپینار، اورهان پاموک و الیف شافاک آشنا شوید. در این زبان گویش‌هایی چون گویش آناتولی، استانبولی و گویش ترکی دریای سیاه وجود دارد. در نهایت نیز می‌توان گفت آشنایی با زبان ترکی، راه را برای شناخت قدمت 7200 ساله این زبان باز می‌کند. البته جالب است بدانید که قدمت زبان فارسی حدود 2500 سال تخمین زده شده است.
تخمین زده می‌شود که زبان ترکی از 616767 واژه تشکیل شده باشد. البته بدیهی است که تمامی این واژه‌ها ریشه‌ای ترکی نداشته و ممکن است از زبان‌های دیگری به ترکی نفوذ کرده باشند. با این وجود زبان ترکی در بین زبان‌های بسیار غنی در سطح دنیا قرار دارد. بیشترین کلماتی که به زبان ترکی نفوذ کرده‌اند از زبان‌های فارسی، فرانسوی و عربی بودند.
برای مثال و طبق تخمین حدودا 1359 کلمه از فارسی به زبان ترکی وارد شده‌اند. برای مثال کلماتی مانند آتش، جهان، پرده، برنج، گناه، افسانه، تخته، شطرنج، یار، زیان، روزگار و ... از جمله کلماتی هستند که ریشه فارسی داشته اما با کمی تغییر در زبان ترکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قبل از شرکت در یک کلاس زبان ترکی در یزد، با ویژگی‌های این زبان بیشتر آشنا شوید

خصوصیاتی از زبان ترکی

با شرکت در یک دوره آموزش زبان ترکی استانبولی در یزد متوجه خواهید شد که قوانین خاصی بر این زبان حاکم است. در ادامه به برخی از این قوانین به صورت کوتاه اشاره خواهیم کرد:
• در زبان ترکی با افزودن پسوندها می‌توان کلمات جدیدی ساخت و یا آن‌ها را صرف کرد. برای مثال پسوند sonek را می‌توان به آخر کلمات افزود و کلمات جدیدی ساخت.
قانون هماهنگی اصوات: در زبان ترکی استانبولی، 8 حرف وجود دارند که صدادار هستند. در زبان ترکی آذربایجانی هم حروف صدادار وجود دارد که تعداد آن‌ها 9 عدد است. در هر صورت حروف صدادار در زبان ترکی باید به شکل خاصی در کنار هم چیده شوند. به قانون چینش حروف صدادار در کنار هم، قانون هماهنگی اصوات در زبان ترکی می‌گویند. این قانون را می‌توان یک ویژگی منحصر به فرد، مختصِ خانواده زبان ترکی دانست. این قانون به ویژه هنگامی که قصد افزودن پسوند به کلمات را دارید، بسیار مهم است.
• در زبان ترکی بر خلاف بسیاری از زبان‌ها مانند زبان انگلیسی، مذکر و مونث تعریف نشده است. این ویژگی باعث شده تا یادگیری زبان ترکی تا حد زیادی آسان شده و آموزش زبان ترکی استانبولی در یزد مورد استقبال قرار گیرد.
• هنگامی که شروع به یادگیری زبان ترکی می‌کنید، متوجه می‌شوید که این زبان بسیار قانون‌مند است. در زبان ترکی با یادگیری گرامرهای پایه زبان می‌توانید بدون اشتباه، زبان ترکی را استفاده کنید. زیرا در قواعد آن استثناهای بسیار کمی وجود دارد. البته گرامر پایه زبان ترکی باید به شکل بسیار دقیقی توسط مدرس مجرب تدریس شود تا احتمال هر گونه اشتباه کاهش یابد.
• یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جالب زبان ترکی این است که شما همانطور که ترکی را صحبت می‌کنید، باید آن را بنویسید. در واقع شکل نوشتاری و گفتاری کلمات به یکدیگر بسیار نزدیک هستند. به همین دلیل است که با صرف وقت معقول می‌توانید انتظار بالایی از اموزش زبان ترکی یزد داشته باشید.

کلماتی انگلیسی با ریشه ترکی

واژه‌هایی که از زبان ترکی گرفته شده‌اند

قبل از شروع دوره آموزش زبان ترکی در یزد خود، همین جا کمی بیشتر در مورد این زبان بدانید
تاثیرپذیری و نفوذ زبان‌ها به یکدیگر را می‌توانید در هر جامعه و زبانی مشاهده کنید. زبان انگلیسی هم از آن دسته زبان‌هایی است که کلمات زیادی از زبان‌های دیگر به آن نفوذ کرده‌اند. در این بخش قصد داریم با کلمات انگلیسی با ریشه ترکی بیشتر آشنا شویم. توجه داشته باشید که ممکن است ریشه برخی از کلماتی که در ادامه می‌آوریم بین زبان ترکی، عربی و فارسی مشترک باشند:
• واژه Coffee که به معنای قهوه است از واژه ترکی به نام Kahve اتخاذ شده است.
• واژه Kiosk در انگلیسی و حتی در فارسی واژه‌ای بسیار پرکاربرد است که ریشه‌ای ترکی دارد. این واژه در زبان ترکی به خانه تابستانی ترجمه می‌شود.
• واژه کولاک که در فارسی هم استفاده می‌شود ریشه‌ای ترکی داشته و از کلمه Kulak گرفته شده است.
• کلمه ماست یا Yogurt، یکی از مهم‌ترین کلماتی است که از زبان ترکی به انگلیسی نفوذ کرده است.
• یاتاقان که به شکل Yataghan نوشته می‌شود یکی دیگر از واژه‌های زبان ترکی است. این واژه در واقع به معنای شمشیری است که از غلاف خارج شده باشد.
• واژه‌هایی چون kebab، caviar، kefir، Dolmetscher و ... هم از دیگر مثال‌هایی هستند که می‌توان برای این موضوع آورد.

آیا ترکی استانبولی با زبان آذری یکسان است؟

دقت کنید

اگر به فکر شرکت در دوره‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در یزد هستید باید این زبان را به خوبی بشناسید. همانطور که می‌دانید در ایران بسیاری از افراد، ترک بوده و به زبان آذری صحبت می‌کنند. با این وجود باید بدانید که زبان آذری با زبان ترکی استانبولی یکسان نیست. هر چند می‌توان شباهت‌های بسیاری را بین این دو زبان یافت، اما نمی‌توان هر دو زبان را یکسان دانست. در واقع زبان ترکی استانبولی و زبان آذری را می‌توان در یک خانواده جای داد.

زبان ترکی، یک زبان بین‌المللی

اولین و مهم‌ترین دلیلی که می‌توان برای اهمیت آموزش زبان ترکی استانبولی در یزد ذکر کرد، این است که تعداد افراد زیادی در دنیا به زبان ترکی صحبت می‌کنند. به بیان دیگر برخلاف باور عموم، این زبان را نمی‌توان مختص کشور ترکیه دانست و مردمان بسیاری از کشورها در دنیا به این زبان شیرین مسلط هستند.
جالب است بدانید زبان ترکی، زبان اول 75 میلیون نفر در سراسر دنیاست. این رقم بدین معنی است که ترکی جزو 15 زبان اول دنیا به حساب می‌آید که در سراسر کره زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که شما همشهری عزیز یزدی، تنها فردی نیستید که به دنبال یافتن کلاس زبان ترکی در یزد هستید.
علاوه بر کشورهای ترک زبان، جامعه بزرگ مهاجرین ترک در اروپای غربی نیز وجود دارند که به این زبان مسلط هستند. برای مثال در کشور آلمان به دلیل حضور سیل عظیمی از مهاجرین ترک زبان، ترکی دومین زبان رایج این کشور محسوب می‌شود. علاوه بر آلمان، مهاجرین ترک در یونان و قبرس نیز تعداد قابل توجهی دارند. بنابراین اگر به فکر مهاجرت به کشورهای اروپای غربی هستید، باید یادگیری زبان ترکی را جدی بگیرید.

زبان ترکی، یک زبان بین‌المللی

هم آسیا، هم اروپا

یکی دیگر از دلایلی که می‌توان برای اهمیت آموزش زبان ترکی استانبولی در یزد ذکر کرد، موقعیت جغرافیایی عالی کشور ترکیه است. اگر نگاهی به نقشه کشور ترکیه داشته باشید، متوجه خواهید شد که این کشور بین قاره اروپا و آسیا قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی عالی باعث شده ترکیه خاص‌ترین کشور جهان باشد که ویژگی‌های هر دو قاره را در دل خود جای داده است.
بدین ترتیب با توجه به موقعیت ترکیه، این کشور از نظر سیاسی و تجاری اهمیت ویژه‌ای دارد. بنابراین اگر به دنبال تجارتی بین‌المللی با کشورهای اروپایی هستید و یا به مشاغلی علاقه دارید که در آن‌ها روابط بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای دارد، آموزش زبان ترکی یزد می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

زبان‌آموزان کلاسهای آموزشی زبان ترکی یزد این گفته را تأیید می‌کنند

زبانی آسان و قابل فهم

اگر به دنبال یادگیری زبان دومی هستید که آسان باشد، می‌توان گفت ترکی بهترین انتخاب است. الفبای ترکی از حروف لاتین تشکیل شده است. این اتفاق در سال 1920 در حالی که کشور ترکیه رو به مدرنیته شدن پیش می‌رفت، رخ داد.
در واقع پذیرش الفبای لاتین در زبان ترکی به نوعی یک گام در جهت مدرنیته شدن کشور ترکیه بود. در هر صورت از این جهت که در ترکی از الفبای لاتین استفاده می‌شود، کار شما بسیار آسان خواهد بود، زیرا نباید الفبای جدیدی را بیاموزید. شما همشهریان عزیز با ثبت نام در یک کلاس زبان ترکی استانبولی در یزد که در ابتدای همین صفحه معرفی کرده‌ایم و تمرین مستمر، می‌توانید به آسانی این زبان را بیاموزید.
از سویی دیگر زبان ترکی نسبت به زبان‌هایی چون عربی، چینی و روسی نیز آسان‌تر شناخته شده است. بدین ترتیب می‌توان گفت با صرف وقت معقولی، افراد می‌توانند به یک زبان کاربردی مسلط شوند.

موقعیت‌های شغلی بهتر که با آموزش زبان ترکی استانبولی در یزد در انتظار شماست

کسب و کارهای جدید

علاوه بر تمام مزیت‌هایی که تا به اینجا ذکر شد، شرکت در یک دوره آموزش ترکی استانبولی در یزد می‌تواند باعث پیشرفت شغلی شما نیز شود. این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که کارفرماها بیشتر تمایل به جذب کارکنانی دارند که حداقل به دو زبان زنده دنیا مسلط باشند. علاوه بر تمایل به جذب، افزایش حقوق و پاداش نیز در انتظار کارمندانی خواهد بود که نقش مؤثری در ایجاد روابط بین‌المللی داشته باشند. بنابراین اگر به دنبال مزیتی هستید که رزومه شما را با سایر رقبا متفاوت جلوه دهد، حتما به یادگیری این زبان پرطرفدار فکر کنید.
با آموزش زبان ترکی در یزد می‌توانید هم در کشور ترکیه به راحتی مشغول به کار شوید و هم با شرکت‌هایی در سراسر دنیا که روابط تجاری بین‌المللی دارند همکاری کنید.

مهاجرت تحصیلی آسان‌تر با شرکت در کلاس‌های زبان ترکی در یزد

دانشجویان، این بخش را بخوانند

اگر سری به کلاسهای آموزشی زبان ترکی یزد بزنید، متوجه خواهید شد که سیل عظیمی از زبان‌آموزان در واقع متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ترکیه هستند. دلیل این امر هم آن است که بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه سطح علمی بالایی دارند و مدرک آن‌ها مورد تأیید بسیاری از کشورهای مطرح دنیاست.
کیفیت تحصیل بالا به همراه نزدیکی کشور ترکیه به ایران، باعث شده تا بسیاری از ایرانیان تمایل به تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه داشته باشند. با یک دوره خوب آموزش زبان ترکی استانبولی در یزد نه تنها می‌توانید در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل موفقی داشته باشید بلکه می‌توانید با مردمان این کشور نیز روابط خوبی برقرار کنید. بدین ترتیب زندگی آسان‌تر و لحظات بهتری را تجربه خواهید کرد.
از جمله مشهورترین دانشگاه‌های کشور ترکیه دانشگاه‌های بغازیچی، حاجت تپه، دانشگاه فنی استانبول، آنکارا، فنی خاورمیانه، قاضی و آتاتورک هستند.

کلام آخر

زبان ترکی یکی از مهم‌ترین زبان‌های بین‌المللی در عصر حاضر است. اهمیت ویژه این زبان باعث شده تا بسیاری از افراد در سراسر دنیا به فکر آموزش این زبان بیفتند. اما آیا از خود پرسیده‌اید که آموزش زبان ترکی استانبولی در یزد چه فوایدی دارد؟
در این صفحه ضمن معرفی لیست کلاس‌های زبان ترکی استانبولی در شهر زیبای یزد، به تفصیل راجع به اهمیت زبان ترکی و مزایای آن صحبت کردیم. علاوه بر این، نکات جالبی را درباره زبان ترکی برشمردیم که دانستن آن‌ها می‌تواند برای شما جذاب باشد. اگر شما هم به این زبان شیرین علاقه دارید با مراجعه به یک کلاس که در ابتدای همین صفحه از سایت یزد کلاس لیست کرده‌ایم، می‌توانید به راحتی این زبان را فرا بگیرید. قطعا با دانستن این زبان بین‌المللی، موقعیت‌های شغلی و تحصیلی بیشتری برای شما به وجود خواهد آمد.
در پایان یادآور می‌شویم که اگر به دنبال سایر آموزشگاهی در یزد برای سایر زبان‌های خارجی هستید، می‌توانید لیست کامل آن را در صفحه لیست آموزشگاه های زبان یزد بررسی بفرمایید.